Neuheiten:

Scott Spark 900 Ultimate M, Enve, Fox, Custom

Scott Spark 900 Ultimate M, Enve, Fox, Custom - Rad & Dämpferklinik GmbH
Art.Nr. SCO34702077M
In der Spark Serie vereinen sich leichtes Gewicht, Effizienz und Vielseitigkeit in einem Kraftpaket, das seinesgleichen sucht. Mit einem HMX-Carbonrahmen und 120 mm Federweg gelingen dir mit dem Spark 900 Ultimate Up- und Downhills gleichermaßen. Abgerundet wird das Spark 900 Ultimate Gesamtpaket mit der FOX 34 Gabel, NUDE EVOL Heckfederung, TwinLoc-Federungssystem, Enve Carbon Parts/Laufräder und SRAM XX1 Eagle-Antrieb.
Im Geschäft verfügbar Im Geschäft verfügbar

pro Stück (inkl. 19 % MwSt )

9.799,00 EUR

Verkauf nur im Ladenlokal

Scott

SCOTT Spark 900 Ultimate Bike S

Der Artikel hat eine längere Lieferzeit Der Artikel hat eine längere Lieferzeit
pro Stück (inkl. 19 % MwSt )
8.799,00 EUR
Verkauf nur im Ladenlokal
SCOTT Spark 900 Ultimate Bike S
EUR
8799,00
Out of Stock
In der Spark Serie vereinen sich leichtes Gewicht, Effizienz und Vielseitigkeit in einem Kraftpaket, das seinesgleichen sucht. Mit einem HMX-Carbonrahmen und 120 mm Federweg gelingen dir mit dem Spark 900 Ultimate Up- und Downhills gleichermaßen. Abgerundet wird das Spark 900 Ultimate Gesamtpaket mit der FOX 34 Gabel, NUDE EVOL Heckfederung, TwinLoc-Federungssystem, FOX Transfer absenkbaren Sattelstütze und SRAM XX1 Eagle-Antrieb.
Rahmen: Spark 3 Carbon / IMP technology / HMX
BB92 / Carbon swingarm
SW dropouts for Boost 12x148mm
TBC Trunnion box construction
Gabel: FOX 34 Float Factory Air / Kashima
FIT4 3-Modes with low Speed adj. / 15x110mm QR axle
tapered steerer / Reb. Adj. / Lockout / 120mm travel
Dmpfer: FOX NUDE EVOL Trunnion
SCOTT custom w. travel / geo adj.
3 modes: Lockout - Traction Control -Descend
DPS / Kashima / Reb. Adj.
Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm
Lenkerfernbedienung: SCOTT TwinLoc Suspension System
TSP Suspension - Seatpost Remote
below Bar / 3 modes / integ. Grip clamp
Steuersatz: Syncros FL1.5 Drop in / Tapered 1.5´´ - 1 1/8´´
Ti bearing diameter size 42mm and 52mm
Schaltwerk: Sram XX1 / Eagle 12 Speed
Umwerfer: SCOTT Chainguide
Schalthebel: Sram XX1 Trigger
Bremsen: Sram Level Ultimate Disc / tool free reach adj
180/F and 160/Rmm Centerline CLX Rotor
Kurbelsatz: Sram XX1 Eagle GXP Boost PF Carbon crankarm
QF 168 / 32T
Innenlager: Sram GXP PF integrated / shell 41x92mm
Lenker: Syncros FL1.0 Carbon T-Bar
T shape flat / 9° / 740mm
Syncros Pro lock-on grips
Vorbau: Syncros FL1.5 / Alloy 2014
integrated Spacer & Top Cup / 31.8mm / 6° / 1 1/8´´
Garmin mount
Sattelsttze: FOX Transfer Dropper Remote
Kashima / 31.6mm / S size 100mm / M, L & XL 125mm
Reifensatz: DT Swiss XRC 1200 Carbon Spline CL
F: 15x110mm, R: 12 x 148mm Boost
25mm Tubless ready rim / 28H / XD
DT RWS w/Removable Lever with Tool
Kette: Sram PCXX1 Gold Eagle
Kassette: Sram XX1 / XG1299 / Gold / 10-50 T
Bereifung: Maxxis Forekaster / 2.35 / 120TPI Kevlar Bead
TR Tubeless Ready / EXO / 3C maxx Speed
Syncros Eco Sealant

SCOTT Spark 900 Ultimate Bike M

Der Artikel hat eine längere Lieferzeit Der Artikel hat eine längere Lieferzeit
pro Stück (inkl. 19 % MwSt )
8.799,00 EUR
Verkauf nur im Ladenlokal
SCOTT Spark 900 Ultimate Bike M
EUR
8799,00
Out of Stock
In der Spark Serie vereinen sich leichtes Gewicht, Effizienz und Vielseitigkeit in einem Kraftpaket, das seinesgleichen sucht. Mit einem HMX-Carbonrahmen und 120 mm Federweg gelingen dir mit dem Spark 900 Ultimate Up- und Downhills gleichermaßen. Abgerundet wird das Spark 900 Ultimate Gesamtpaket mit der FOX 34 Gabel, NUDE EVOL Heckfederung, TwinLoc-Federungssystem, FOX Transfer absenkbaren Sattelstütze und SRAM XX1 Eagle-Antrieb.
Rahmen: Spark 3 Carbon / IMP technology / HMX
BB92 / Carbon swingarm
SW dropouts for Boost 12x148mm
TBC Trunnion box construction
Gabel: FOX 34 Float Factory Air / Kashima
FIT4 3-Modes with low Speed adj. / 15x110mm QR axle
tapered steerer / Reb. Adj. / Lockout / 120mm travel
Dmpfer: FOX NUDE EVOL Trunnion
SCOTT custom w. travel / geo adj.
3 modes: Lockout - Traction Control -Descend
DPS / Kashima / Reb. Adj.
Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm
Lenkerfernbedienung: SCOTT TwinLoc Suspension System
TSP Suspension - Seatpost Remote
below Bar / 3 modes / integ. Grip clamp
Steuersatz: Syncros FL1.5 Drop in / Tapered 1.5´´ - 1 1/8´´
Ti bearing diameter size 42mm and 52mm
Schaltwerk: Sram XX1 / Eagle 12 Speed
Umwerfer: SCOTT Chainguide
Schalthebel: Sram XX1 Trigger
Bremsen: Sram Level Ultimate Disc / tool free reach adj
180/F and 160/Rmm Centerline CLX Rotor
Kurbelsatz: Sram XX1 Eagle GXP Boost PF Carbon crankarm
QF 168 / 32T
Innenlager: Sram GXP PF integrated / shell 41x92mm
Lenker: Syncros FL1.0 Carbon T-Bar
T shape flat / 9° / 740mm
Syncros Pro lock-on grips
Vorbau: Syncros FL1.5 / Alloy 2014
integrated Spacer & Top Cup / 31.8mm / 6° / 1 1/8´´
Garmin mount
Sattelsttze: FOX Transfer Dropper Remote
Kashima / 31.6mm / S size 100mm / M, L & XL 125mm
Reifensatz: DT Swiss XRC 1200 Carbon Spline CL
F: 15x110mm, R: 12 x 148mm Boost
25mm Tubless ready rim / 28H / XD
DT RWS w/Removable Lever with Tool
Kette: Sram PCXX1 Gold Eagle
Kassette: Sram XX1 / XG1299 / Gold / 10-50 T
Bereifung: Maxxis Forekaster / 2.35 / 120TPI Kevlar Bead
TR Tubeless Ready / EXO / 3C maxx Speed
Syncros Eco Sealant

SCOTT Spark 900 Ultimate Bike L

Der Artikel hat eine längere Lieferzeit Der Artikel hat eine längere Lieferzeit
pro Stück (inkl. 19 % MwSt )
8.799,00 EUR
Verkauf nur im Ladenlokal
SCOTT Spark 900 Ultimate Bike L
EUR
8799,00
Out of Stock
In der Spark Serie vereinen sich leichtes Gewicht, Effizienz und Vielseitigkeit in einem Kraftpaket, das seinesgleichen sucht. Mit einem HMX-Carbonrahmen und 120 mm Federweg gelingen dir mit dem Spark 900 Ultimate Up- und Downhills gleichermaßen. Abgerundet wird das Spark 900 Ultimate Gesamtpaket mit der FOX 34 Gabel, NUDE EVOL Heckfederung, TwinLoc-Federungssystem, FOX Transfer absenkbaren Sattelstütze und SRAM XX1 Eagle-Antrieb.
Rahmen: Spark 3 Carbon / IMP technology / HMX
BB92 / Carbon swingarm
SW dropouts for Boost 12x148mm
TBC Trunnion box construction
Gabel: FOX 34 Float Factory Air / Kashima
FIT4 3-Modes with low Speed adj. / 15x110mm QR axle
tapered steerer / Reb. Adj. / Lockout / 120mm travel
Dmpfer: FOX NUDE EVOL Trunnion
SCOTT custom w. travel / geo adj.
3 modes: Lockout - Traction Control -Descend
DPS / Kashima / Reb. Adj.
Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm
Lenkerfernbedienung: SCOTT TwinLoc Suspension System
TSP Suspension - Seatpost Remote
below Bar / 3 modes / integ. Grip clamp
Steuersatz: Syncros FL1.5 Drop in / Tapered 1.5´´ - 1 1/8´´
Ti bearing diameter size 42mm and 52mm
Schaltwerk: Sram XX1 / Eagle 12 Speed
Umwerfer: SCOTT Chainguide
Schalthebel: Sram XX1 Trigger
Bremsen: Sram Level Ultimate Disc / tool free reach adj
180/F and 160/Rmm Centerline CLX Rotor
Kurbelsatz: Sram XX1 Eagle GXP Boost PF Carbon crankarm
QF 168 / 32T
Innenlager: Sram GXP PF integrated / shell 41x92mm
Lenker: Syncros FL1.0 Carbon T-Bar
T shape flat / 9° / 740mm
Syncros Pro lock-on grips
Vorbau: Syncros FL1.5 / Alloy 2014
integrated Spacer & Top Cup / 31.8mm / 6° / 1 1/8´´
Garmin mount
Sattelsttze: FOX Transfer Dropper Remote
Kashima / 31.6mm / S size 100mm / M, L & XL 125mm
Reifensatz: DT Swiss XRC 1200 Carbon Spline CL
F: 15x110mm, R: 12 x 148mm Boost
25mm Tubless ready rim / 28H / XD
DT RWS w/Removable Lever with Tool
Kette: Sram PCXX1 Gold Eagle
Kassette: Sram XX1 / XG1299 / Gold / 10-50 T
Bereifung: Maxxis Forekaster / 2.35 / 120TPI Kevlar Bead
TR Tubeless Ready / EXO / 3C maxx Speed
Syncros Eco Sealant

SCOTT Spark 900 Ultimate Bike XL

Der Artikel hat eine längere Lieferzeit Der Artikel hat eine längere Lieferzeit
pro Stück (inkl. 19 % MwSt )
8.799,00 EUR
Verkauf nur im Ladenlokal
SCOTT Spark 900 Ultimate Bike XL
EUR
8799,00
Out of Stock
In der Spark Serie vereinen sich leichtes Gewicht, Effizienz und Vielseitigkeit in einem Kraftpaket, das seinesgleichen sucht. Mit einem HMX-Carbonrahmen und 120 mm Federweg gelingen dir mit dem Spark 900 Ultimate Up- und Downhills gleichermaßen. Abgerundet wird das Spark 900 Ultimate Gesamtpaket mit der FOX 34 Gabel, NUDE EVOL Heckfederung, TwinLoc-Federungssystem, FOX Transfer absenkbaren Sattelstütze und SRAM XX1 Eagle-Antrieb.
Rahmen: Spark 3 Carbon / IMP technology / HMX
BB92 / Carbon swingarm
SW dropouts for Boost 12x148mm
TBC Trunnion box construction
Gabel: FOX 34 Float Factory Air / Kashima
FIT4 3-Modes with low Speed adj. / 15x110mm QR axle
tapered steerer / Reb. Adj. / Lockout / 120mm travel
Dmpfer: FOX NUDE EVOL Trunnion
SCOTT custom w. travel / geo adj.
3 modes: Lockout - Traction Control -Descend
DPS / Kashima / Reb. Adj.
Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm
Lenkerfernbedienung: SCOTT TwinLoc Suspension System
TSP Suspension - Seatpost Remote
below Bar / 3 modes / integ. Grip clamp
Steuersatz: Syncros FL1.5 Drop in / Tapered 1.5´´ - 1 1/8´´
Ti bearing diameter size 42mm and 52mm
Schaltwerk: Sram XX1 / Eagle 12 Speed
Umwerfer: SCOTT Chainguide
Schalthebel: Sram XX1 Trigger
Bremsen: Sram Level Ultimate Disc / tool free reach adj
180/F and 160/Rmm Centerline CLX Rotor
Kurbelsatz: Sram XX1 Eagle GXP Boost PF Carbon crankarm
QF 168 / 32T
Innenlager: Sram GXP PF integrated / shell 41x92mm
Lenker: Syncros FL1.0 Carbon T-Bar
T shape flat / 9° / 740mm
Syncros Pro lock-on grips
Vorbau: Syncros FL1.5 / Alloy 2014
integrated Spacer & Top Cup / 31.8mm / 6° / 1 1/8´´
Garmin mount
Sattelsttze: FOX Transfer Dropper Remote
Kashima / 31.6mm / S size 100mm / M, L & XL 125mm
Reifensatz: DT Swiss XRC 1200 Carbon Spline CL
F: 15x110mm, R: 12 x 148mm Boost
25mm Tubless ready rim / 28H / XD
DT RWS w/Removable Lever with Tool
Kette: Sram PCXX1 Gold Eagle
Kassette: Sram XX1 / XG1299 / Gold / 10-50 T
Bereifung: Maxxis Forekaster / 2.35 / 120TPI Kevlar Bead
TR Tubeless Ready / EXO / 3C maxx Speed
Syncros Eco Sealant
Scott Spark 900 Ultimate M, Enve, Fox, Custom
EUR
9799,00
Out of Stock
Achtung Abbildung ähnlich Rahmen: Spark 3 Carbon M/ IMP technology / HMX BB92 / Carbon swingarm SW dropouts for Boost 12x148mm TBC Trunnion box construction Gabel: FOX 34 Float Factory Air / Kashima FIT4 3-Modes with low Speed adj. / 15x110mm QR axle tapered steerer / Reb. Adj. / Lockout / 120mm travel Dämpfer: FOX NUDE EVOL Trunnion SCOTT custom w. travel / geo adj. 3 modes: Lockout - Traction Control -Descend DPS / Kashima / Reb. Adj. Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm Lenkerfernbedienung: SCOTT TwinLoc Suspension System TSP Suspension - Seatpost Remote below Bar / 3 modes / integ. Grip clamp Steuersatz: Syncros FL1.5 Drop in / Tapered 1.5´´ - 1 1/8´´ Ti bearing diameter size 42mm and 52mm Schaltwerk: Sram XX1 / Eagle 12 Speed gold Umwerfer: SCOTT Chainguide Schalthebel: Sram XX1 Trigger gold Bremsen: Sram Level Ultimate Disc / tool free reach adj 180/F and 160/Rmm Centerline CLX Rotor gold Kurbelsatz: Sram XX1 Eagle GXP Boost PF Carbon crankarm QF 168 / 32T gold Innenlager: Sram GXP PF integrated / shell 41x92mm Lenker: Enve Rizer Carbon V2 194g / 9° / 760mm Vorbau: Enve Carbon 99g Titanschrauben 70mm Sattelstütze: Enve 400mm 0mm Offset Carbon Titanium 31,6 Rädersatz: Enve M630 Chris King Boost Carbon F: 15x110mm, R: 12 x 148mm Boost Kette: Sram PCXX1 Gold Eagle Kassette: Sram XX1 / XG1299 / Gold / 10-50 T Bereifung: Schwalbe Racing Ralph 29x2,35 Evo Addix speed snake skin

Scott Foil Premium Bike M 54 Enve SES 5.6 Disc Sram Etap Custombike

Scott Foil Premium Bike M 54 Enve SES 5.6 Disc Sram Etap Custombike - Rad & Dämpferklinik GmbH
Art.Nr. SCO311128M
Etappensiege bei allen großen Rennen, auf dem Siegerpodest in Mailand San Remo, Liege Bastogne Liege und Paris-Roubaix - das FOIL ist sicherlich mit Abstand das vielseitigste Aero-Bike auf dem Markt. Dank des HMX-Carbonfaser-Rahmens kannst du die nötigen Extrasekunden für deinen persönlichen Erfolg gewinnen. Gleichzeitig gehört das SCOTT Foil Premium zu den leichtesten Aero-Rennern überhaupt. Mit dem integrierten Syncros Lenkersystem, Sram Etap und Enve/Syncros Carbonkomponenten kann dich das Foil Premium Disc bei jedem Rennen zum Sieg führen.
Im Geschäft verfügbar Im Geschäft verfügbar

pro Stück (inkl. 19 % MwSt )

11.999,00 EUR

Verkauf nur im Ladenlokal

Scott
Scott Foil Premium Bike M 54 Enve SES 5.6 Disc Sram Etap Custombike
EUR
11999,00
Out of Stock
Achtung Abbildung ähnlich Detailfotos sind nach Fertigstellung verfügbar Rahmen: FOIL DISC HMX / IMP, F01 AERO Carbon tech. Road Race geometry in 54mm Rahmengröße Replaceable Dropout STD Seattube / INT BB Gabel: FOIL DISC HMX 1 1/4´´ - 1 1/2´´ Carbon steerer Integrated Carbon Dropout Steuersatz: Syncros Integrated Schaltwerk: Sram Red Etap Electronic Umwerfer: Sram Red Etap Eletronic Shift System Schalthebel: Sram Red Etap Electronic Shift Bremsen: Sram Red Etap Hydraulic Kurbelsatz: Sram Red 53/39 172,5mm Innenlager: Sram GXP Pressfit Lenker: Syncros Carbon FOIL Combo Sattelstütze: Syncros FOIL aero Carbon Sattel: SQlab 612 Ergolux Active Carbon Rädersatz: Enve SES 5.6 Road Disc Chris King Syncros Plug-in RWS Kette: Sram Red22 11 speed Kassette: Sram Red XG1190 11-28 Bereifung: Continental Grand Prix 4000 S II 700x28C

Scott Foil Premium Rahmen Kit in L 56 mit Enve SES 4.5 AR Disc Räder

Scott Foil Premium Rahmen Kit in L 56 mit Enve SES 4.5 AR Disc Räder - Rad & Dämpferklinik GmbH
Art.Nr. SCO322238956
Etappensiege bei allen großen Rennen, auf dem Siegerpodest in Mailand San Remo, Liege Bastogne Liege und Paris-Roubaix - das FOIL ist sicherlich mit Abstand das vielseitigste Aero-Bike auf dem Markt. Dank des HMX-Carbonfaser-Rahmens kannst du die nötigen Extrasekunden für deinen persönlichen Erfolg gewinnen. Gleichzeitig gehört das SCOTT Foil Premium zu den leichtesten Aero-Rennern überhaupt. Mit dem integrierten Syncros Lenkersystem, Sram Etap und Enve/Syncros Carbonkomponenten kann dich das Foil Premium Disc bei jedem Rennen zum Sieg führen.
Der Artikel hat eine längere Lieferzeit Der Artikel hat eine längere Lieferzeit

pro Stück (inkl. 19 % MwSt zzgl. Versandkosten)

7.599,00 EUR

Menge: Scott Foil Premium Rahmen Kit in L 56 mit Enve SES 4.5 AR Disc Räder in den Warenkorb

Scott

Scott Foil Premium Bike M 54 Enve SES 5.6 Disc Sram Etap Custombike

Im Geschäft verfügbar Im Geschäft verfügbar
pro Stück (inkl. 19 % MwSt )
11.999,00 EUR
Verkauf nur im Ladenlokal
Scott Foil Premium Bike M 54 Enve SES 5.6 Disc Sram Etap Custombike
EUR
11999,00
Out of Stock
Achtung Abbildung ähnlich Detailfotos sind nach Fertigstellung verfügbar Rahmen: FOIL DISC HMX / IMP, F01 AERO Carbon tech. Road Race geometry in 54mm Rahmengröße Replaceable Dropout STD Seattube / INT BB Gabel: FOIL DISC HMX 1 1/4´´ - 1 1/2´´ Carbon steerer Integrated Carbon Dropout Steuersatz: Syncros Integrated Schaltwerk: Sram Red Etap Electronic Umwerfer: Sram Red Etap Eletronic Shift System Schalthebel: Sram Red Etap Electronic Shift Bremsen: Sram Red Etap Hydraulic Kurbelsatz: Sram Red 53/39 172,5mm Innenlager: Sram GXP Pressfit Lenker: Syncros Carbon FOIL Combo Sattelstütze: Syncros FOIL aero Carbon Sattel: SQlab 612 Ergolux Active Carbon Rädersatz: Enve SES 5.6 Road Disc Chris King Syncros Plug-in RWS Kette: Sram Red22 11 speed Kassette: Sram Red XG1190 11-28 Bereifung: Continental Grand Prix 4000 S II 700x28C
Scott Foil Premium Rahmen Kit in L 56 mit Enve SES 4.5 AR Disc Räder
EUR
7599,00
Out of Stock
Rahmen: FOIL DISC HMX Gravel / IMP, F01 AERO Carbon tech. Road Race geometry in 56mm Rahmengröße Replaceable Dropout STD Seattube / INT BB Gabel: FOIL DISC HMX 1 1/4´´ - 1 1/2´´ Carbon steerer Integrated Carbon Dropout Steuersatz: Syncros Integrated Lenker: Syncros Carbon FOIL Combo Sattelstütze: Syncros FOIL aero Carbon Rädersatz: Enve SES 4.5 AR Disc Gravel Carbon Clincher Tubeless Chris King Nabensatz Black

ENVE Road Laufradsatz SES 4.5 AR Disc Clincher 12/142 King

ENVE Road Laufradsatz SES 4.5 AR Disc Clincher 12/142 King - Rad & Dämpferklinik GmbH
Art.Nr. ENV424228072
Enve Carbon Renn Laufradsatz SES 4.5 AR Disc Clincher Chris King 12x142 S11 Centerlock
Verfügbar Verfügbar

pro Satz (inkl. 19 % MwSt )

3.200,00 EUR

Verkauf nur im Ladenlokal

ENVE Road Laufradsatz SES 4.5 AR Disc Clincher 12/142 King
EUR
3200,00
In Stock
Felge: Enve SES 4.5 AR Disc Gravel Felgentyp: Clincher Tubeless ready Größe: 28 Zoll Speichenzahl: 24 Naben: CHRIS KING schwarz front 100x15mm rear 142x12mm Freilauf: Shimano 11 Bremscheibenaufnahme: centerlock Gewicht: 1508g Decor: schwarz (optional in anderen Farben erhältlich) Reifengröße: 28-30mm optimiert auf 28mm Einsatzgebiet: Asphalt/Gravel The All-Road version of the 4.5 was designed for the cobbles of Paris-Roubaix and for just about anywhere you care to point it, from gravel to dirt to bad, old roads. While the pros still ride tubulars, for everyone else taking on varied surfaces tubeless is a no-brainer because you can run lower pressures and achieve greater comfort, grip and, with sealant, resistance to pinch and debris punctures, all without sacrificing speed. Drawing on our experience designing and making the world’s best mountain bike rims, the SES 4.5 AR Disc features a hookless bead profile and tire-bed bead seat lock. This design prevents air loss from impacts or aggressive cornering loads, allows for an exacting tire and rim interface, improves air flow from tire to rim and saves weight. Non-tubeless clincher tires are not recommended but tubeless tires can still be used with tubes. ENVE recognized early that road tubeless technology is here to stay. With rims going wider and frames giving more tire clearance, the key aspects of bike design were aligned to make tubeless the best choice: wider rims make it easier to mount tubeless tires. Disc brakes add even more benefits for tubeless, typically allowing larger tires as well as removing issues of heat at the rim. Need to know: • Dedicated hookless rim design for tubeless • Prevents air loss from impacts or cornering • Lighter and more aero than traditional carbon rim brake clincher rims • Can be used with inner tubes, in tubeless tires only • Faster rolling • Higher grip • Greater comfort • Outstanding puncture resistance Resources + Support Road Tubeless Installation Gluing A Tubular Tire Rebellious, unconventional, and pioneering are words that describe the one of its kind SES 4.5 AR Disc. Conceptualized for the cobbles of Paris-Roubaix through our partnership with Team Dimension Data, the SES 4.5 AR Disc was developed to deliver top shelf aero performance, stability, and comfort for virtually any road surface. The SES 4.5 AR Disc is available as a tubeless clincher and tubular model rim. The SES 4.5 AR Disc borrows from ENVE M Series carbon mountain wheel tubeless technology and features hookless beads. Hookless beads improve aerodynamic performance by aiding airflow from tire to rim as well as allow for the best tubeless tire performance possible. Like all Smart ENVE System aero wheels, the front and rear rims are specifically designed for the airflow seen at the front and back of the bike. As such, the front rim is more shallow and wider to maximize stability and the rear is deeper and narrower to aid in drag reduction. In addition to dissimilar geometries, the SES 4.5 AR Disc features a disc brake specific construction that saves weight, improves strength, and creates an unprecedented ride quality. At ENVE, we do a lot more than just slap decals over the brake track and lace the same rim to a disc hub. Drawing on our expertise gained developing the world’s best mountain bike wheels, our disc-specific road rims are fully optimized for the format. Freed from the constraints of a heat-proof carbon braking surface, the optimal construction of a road wheel can be reconsidered. The result is a rim that is even lighter, stronger and faster than our standard-setting, group test-winning rim brake wheels. Carbon brake tracks dictate a lot of rim design. By taking them away and re-engineering the rim we have improved the lateral stiffness, the impact resistance and the weight by 40-60g per rim. While disc hubs mean that total wheelset weights will remain near identical between rim and disc brake wheelsets, the disc brake wheelset will feel more responsive in acceleration, steering and braking because the mass has been shifted from the rim (higher rotational inertia) to the hub (lower rotational inertia). Need to know: • Disc-specific construction with no brake tracks • Rims are lighter by 40-60g per rim • Impact resistance increased • Greater lateral stiffness
  • «
  • 1
  • »
4  Artikel